Armin van Buuren, Koning Willem Alexander, et al.

Posted on 1 mei 2013

0


Natuurlijk kan een post over gisteren, kroningsdag, niet ontbreken. Ik ga niet schrijven over het koningslied, daar is al genoeg over geschreven. Ik ga ook niet schrijven over de abdicatie of over het afleggen van de eed maar ik ga schrijven over spontaniteit. Spontaniteit is volgens mij een heel belangrijke eigenschap om jezelf te onderscheiden. Voor de mensen die geen idee hebben waar ik nu op doel, tijdens de geplande boottocht besloot koning Willem Alexander het programma om te gooien en de kade op te gaan om naast Armin van Buuren en het Concertgebouw orkest op het podium te staan met zijn gezin.

Artiesten en koningen

Voor een “moderne” koning is het belangrijk dat zijn volk zich verbonden voelt met hem. Tegelijkertijd zijn er veel mensen die willen dat een koning een sterk karakter heeft en zichzelf onderscheid van zijn voorganger. Dat bereik je niet door jezelf aan alle voorgeschreven protocollen te houden want dan zou elke vorst hetzelfde zijn. Dus door heel spontaan tegen het vooraf bekende programma in te gaan liet koning Willem Alexander meteen zien dat hij spontaan is, zich niet exact houd aan een vooraf opgesteld schema en dat ook hij, net zoals het volk, van feesten houd.

willem alexander en armin van buuren

Snap je waar ik naar toe ga?

cobain crowdsurfingAls artiest moet je spontaan zijn en jezelf onderscheiden. Er zijn al genoeg artiesten die proberen de wegen van andere artiesten te bewandelen. Probeer dus iets anders, wees uniek en onderscheid jezelf van al je voorgangers.

Bedenk originele ideeën

The-Kyteman-Orchestra

Voer je ideeën uit

cmon en kypski

Laat je inspireren en bedenk dan zelf iets nieuws!

Wees een koning en maak je eigen pad

Wil je weten hoe jij achter de leeftijd van je doelgroep komt, lees dan dit artikel op mijn andere blog: Hoe kom ik achter de leeftijd van mijn doelgroep?

Mark GrasmayerGeschreven door Mark Grasmayer.

Posted in: Muziek marketing