Iedereen opent dit vandaag

Posted on 24 april 2013

0


Iedereen opent deze post en dat is logisch want je bent nieuwsgierig. Jij wilt ook graag weten waar dit artikel over gaat en dat is mijn bedoeling. Ik wil dat jij nieuwsgierig bent en deze post opent en leest. Vandaag wil ik je een paar tips geven voor het schrijven van aantrekkelijke e-mail onderwerpen. Want als jij een aantrekkelijk onderwerp hebt dan zullen mensen eerder je mail openen en lezen, net zoals jij nu dit artikel leest.

E-mail onderwerp bedenken

Je hebt de nieuwsbrief van je band, galerij of voorstelling af, hup even een onderwerp erin en opsturen. Niet dus. Natuurlijk is de informatie in je nieuwsbrief belangrijk maar als de onderwerp van je e-mail niet aantrekkelijk is dan zal niemand je nieuwsbrief lezen. Je zult dus een e-mail onderwerp moeten bedenken.

Tijdgebonden onderwerp

Mensen stellen vaak het openen van mails uit, hierdoor worden ze vergeten en nooit geopend. De eerste tip is dus om in het onderwerp een tijdslimiet te geven, daardoor openen ze je mail eerder omdat ze anders bang zijn om een kans te missen.

Tijdsgebonden onderwerp e-mailVoor jou als kunstenaar of artiest kun je bijvoorbeeld als onderwerp gebruiken “Tot 1 juni gratis een workshop…” of “Wij spelen 14 mei in jouw buurt.”.

Hou het onderwerp kort

Bijna 60 procent van de Nederlanders heeft een smartphone. Dit houd in dat er een grote kans is dat jouw e-mail binnenkomt op hun telefoon. Een smartphone heeft een klein scherm en zal dus maar een deel van het onderwerp tonen. Dus hoe korter je onderwerp is, des te beter. Als jij in twee woorden iemands aandacht kan pakken doe dat dan want de meeste smartphones kappen het onderwerp af na ongeveer 45 tekens…

iphone mail onderwerpJij bent belangrijk!

Nee jij bent niet belangrijk, maar degene naar wie jij schrijft is belangrijk. Ik vind jou belangrijk, want jij leest mijn blog. Daarom gebruik ik ook zo vaak het woordje jij, zodat jij weet dat ik niet voor mezelf schrijf maar voor jou schrijf. Dit zorgt dat wij een persoonlijkere band opbouwen omdat het lijkt of ik jou aanspreek. Gebruik dit ook in het onderwerp van je mails. Mensen moeten zich aangesproken voelen, niet alsof ze 1 van de 10.000 zijn maar alsof het mailtje echt voor hun bedoelt is. Bijvoorbeeld “Wil jij op 28 mei naar ons feest?”.

Zin om al je fans te mailen maar heb je nog geen fans, lees dan snel het artikel “Fans betrekken doe je zo”

Mark GrasmayerGeschreven door Mark Grasmayer.

