Bloggen over het nieuws

Posted on 3 april 2013

0


Bloggen over het nieuws is een manier om veel bezoekers naar je blog te krijgen. Eerder schreef ik al Negen tips om te beginnen met bloggen en een artikel over het krijgen van meer bezoekers op je blog via zoekmachines. Nu heb ik zelf ondervonden dat je ook op een creatieve manier kunt bloggen over nieuwsitems om zo meer bezoekers te krijgen. Ik zal in dit artikel uitleggen hoe dat werkt.

Welk nieuwsartikel blog ik over?

Het begint natuurlijk met het bedenken van een link tussen een nieuws item en jouw blog. Schrijf jij bijvoorbeeld artikelen over kunst dan kun je dit makkelijk koppelen aan nieuws uit de kunst sector, maar… Je kunt ook een creatieve koppeling maken! Als voorbeeld gebruik ik een artikel wat ik geschreven heb op mijn andere blog. De blog waar ik het over heb is Mark Marketing Pro, hier schrijf ik artikelen over marketing.

Het leek mij interessant om nieuws te koppelen aan mijn marketing blog. Het eerste wat ik deed was het kiezen van een trending topic, iets waar iedereen het over had. Ik koos voor het paardenvlees schandaal. Maar wat had paardenvlees met marketing te maken? Naar mijn mening gingen de bedrijven verkeerd om met de publiciteit die ze kregen. Ze hielden hun mond te gesloten en kregen zo juist de pers en heel Nederland over zich heen. Dat was mijn link. Voor een kunstenaar of artiest kan ik mij ook voorstellen dat jij een mening hebt die je wil verspreiden en dat je er ook iets over te zeggen hebt, link dat naar je kunstwerken of muziek en je bent er al!

paardenvlees eten

Een pakkende titel!

Dus je bent slim en koppelt je blog aan nieuws? Helaas zijn er heel veel andere marketeers die net zo slim zijn, maar wij zijn natuurlijk weer net iets slimmer. Want wat doen wij? Wij gaan zoeken naar een andere term. Ik wist bij mijn artikel dat het woord paardenvlees door andere marketeers al gekozen zou zijn om views uit zoekmachines te halen, echter viel het mij op dat als ik zocht op “Paardenvlees kopen” er veel slecht uitziende en oude sites omhoog kwamen. En zo had ik mijn titel dus te pakken.

Wat betekent dit voor jou? Als je over een nieuwsbericht blogt kun je een woord, die ermee te maken heeft, toevoegen. Zorg dat het een woord is waarop jij denkt dat mensen zullen zoeken. Bij mij werkte het artikel over paardenvlees kopen erg goed. Ik kreeg veel views en mensen bleven lang op mijn site en bezochten ook andere artikelen.

Begin nu maar snel met onderzoeken en schrijven, vergeet niet de andere tips uit deze twee artikelen toe te passen:

Negen tips om te beginnen met bloggen

Hoe kom je hoger in Google?

