Volhouden!

Posted on 23 januari 2013

1


Ik heb al vaker geschreven over het opbouwen van een fanbase, het verkopen van boeken, etc. Maar bij sommige mensen lijken al deze tips niet te werken. Laten we samen kijken waar het probleem ligt door een aantal vragen te beantwoorden:

Is je product goed?
Met goed bedoel ik dat er interesse in is, dat als je het laat zien of laat horen dat mensen meer willen zien en graag in contact blijven met je. Als je product niet goed is dan heeft het weinig nut om het te promoten. Dus zorg eerst dat je product echt goed is.

Ben je al langer dan zes maanden bezig met marketing?
Net als bij een bedrijf is het verkopen van je muziek en kunst gewoon werken. Des te harder jij werkt aan je product, je promotie, etc., des te beter zal jij beloond worden. Blijf volhouden en gebruik alle tips die je kunt vinden.

Zet je informatie om in acties?
Als je dit leest dan is het in ieder geval duidelijk dat jij tips leest, maar pas je ze ook toe? Ik zal eerlijk toegeven dat ik zelf maar 20% van wat ik lees toepas. Ik lees gemiddeld een uur per dag tips en advies voor ondernemers. Maar je hebt dan nog maar weinig tijd om de tips ook toe te passen. Gelukkig voor mij kan ik alles wat ik lees gebruiken bij het schrijven van blogs en adviseren van andere kunstenaars en muzikanten. Maar pas jij de tips die je hier leest echt toe? Zo niet, maak een lijstje en ga gewoon nu aan de slag.

Ben jij een doorzetter?
Het belangrijkste wat je moet onthouden is dat je moet doorzetten. Je zult tegenslagen krijgen en moeten incasseren. Als jij door blijft gaan met wat jij graag wilt dan is de kans veel groter dan wanneer jij op “geluk” afwacht. Toen ik deze blog startte had ik elke maand 300 lezers. Na zes maanden werden het er 1.500 per maand en vanaf het moment dat ik ongeveer twaalf maanden blogs schreef  heb ik meer dan 4.000 lezers per maand. Blijf dus gewoon doorzetten!

