Tips om je concentratie te verbeteren!

Posted on 12 december 2012

0


Een belangrijke eigenschap voor artiesten, kunstenaars en andere zelfstandige ondernemers is concentratie. Door je concentratie te verbeteren kun je langer door werken. Aangezien je in de cultuur sector vaak lange dagen heb ik dit artikel geschreven over het verbeteren van je concentratie.

Niet meer uitstellen
Wanneer je van plan bent om taken uit te stellen omdat je concentratie verliest stel jezelf dan de volgende vragen, “Wordt de taak makkelijker als ik de taak later uitvoer? Blijf ik over de taak denken/peinzen wanneer ik het uitstel? Kom ik in de problemen als ik de taak niet uitvoer?”.

Vaak zijn de antwoorden motiverend omdat je anders met de taak in je hoofd blijft, de taak alsnog een keer uitgevoerd moet worden en niet makkelijker wordt.

Hersen trainenTrainen
Sporters pushen zichzelf steeds tot aan hun grens. Op deze manier ontwikkelen zij spieren. Dit kun je ook met je concentratie doen. Wanneer je een taak wil uitstellen moet je jezelf pushen om nog even tien minuten door te gaan. De tien minuten die je nu doorzet zorgen ervoor dat je verder bent.

Plannen
Door een planning te maken van je dag heb je meer overzicht en rust in je hoofd. Schrijf op wat je op een dag van plan bent om te doen en maak er een tijdschema bij. Op deze manier hoef je niet tijdens je huidige taak te denken aan andere taken, ze staan namelijk op de planning.

Tunnelvisie
Creëer tunnelvisie op je taak. Doe bijvoorbeeld je handen naast je ogen zodat je niet afgeleid wordt door de omgeving wanneer je leest. Speel je gitaar kijk dan naar je hals wanneer je concentratie verliest.

Bedankt voor het lezen van dit artikel. Als je hier gekomen bent omdat je bezig was met een taak maar je concentratie weg viel maak dan direct een planning en ga weer verder met je taak. Succes!

