Nieuwe Myspace maakt comeback

Posted on 3 december 2012

0


Zondag 2 december ontving ik mijn uitnodiging tot de pre-launch van de nieuwe Myspace. Ben je benieuwd naar de nieuwe Myspace? Ik verwacht dat de nieuwe Myspace belangrijk wordt voor artiesten. Ze hebben veel aanpassingen gemaakt vergeleken bij het oude en rommelige Myspace. Lees verder voor een verslag over de nieuwe Myspace profielen! 

Nieuwe lay-out voor Myspace profielen
Het heeft lang geduurt maar Myspace heeft een mooie lay-out bedacht voor de profielen. Ze begrijpen dat mensen een persoonlijk en overzichtelijk profiel willen. Het instellen van je profiel is erg makkelijk.

Nieuwe Myspace Beta

Myspace wil graag vernieuwend zijn en daarom wijken ze ook af van de verticale scrol die we gewend zijn. Je profiel is horizontaal. Dit lijkt vervelend maar het went binnen 10 minuten. Links op mijn profiel zie je dus wie ik ben, rechts zie je wat ik doe en naar welke muziek ik luister.

Myspace beta

Myspace is een muziek netwerk
De nieuwe Myspace bevat meer dan 54 miljoen nummers! Ze hebben wereldwijd de grootste muziek catalogus. Om een vergelijking te maken, op Spotify staan ongeveer 15 miljoen nummers.

De nieuwe muziekspeler werkt handig. De muziekspeler vind je in de balk onderin. De muziek speelt door wanneer je andere pagina’s binnen de nieuwe Myspace bezoekt. Je kunt foto’s bekijken, een biografie lezen, profielen bekijken en alvast andere muziek in je afspeel lijst zetten terwijl je een nummer luistert.

Terwijl fans naar muziek luisteren kunnen ze kijken waar de artiest optreed.
Nieuwe Myspace agenda voor bands

Daarnaast zien fans wie de top fans van een artiest zijn, welke artiesten op de artiest lijken en door wie de artiest geïnspireerd is. Zo kun je eenvoudig nieuwe muziek en nieuwe mensen leren kennen. Dit is erg handig voor de doelgroep van Myspace (de grootste actieve groep is tussen de 13 en 24 jaar) en natuurlijk voor jou als artiest.
Top fans op Myspace

Myspace beta
Helaas werken nog niet alle opties aangezien het nog de beta versie is van de nieuwe Myspace. Zo werkt bijvoorbeeld de video optie nog niet in mijn beta Myspace profiel. Erg jammer want ze claimen meer dan 100.000 muziek videos te bezitten en er zijn plannen voor een Myspace TV. Maar aangezien ze al een sterke verbetering gemaakt hebben ben ik zeker bereid te wachten.

Mijn verwachting is dat veel jongeren en artiesten hun weg (terug) naar Myspace zullen vinden. Terug naar het begin, weg van het steeds commerciëlere Facebook.. Nu ik er over denk, dit verhaal sluit goed aan op mijn vorig artikel: Drie manieren om online te overleven zonder Facebook!

Heb jij ook al de nieuwe Myspace Beta? Connect dan met Mark Grasmayer op de nieuwe Myspace beta! Als je nog geen profiel hebt kom je automatisch op een pagina waar jij je kunt aanmelden voor een Myspace beta profiel.

