Marketingstunt van een artiest

Posted on 19 september 2012

0


Het is belangrijk dat artiesten zichzelf promoten en een goede marketingstunt kan je daar flink mee op weg helpen. Daarom bekijken we in dit artikel een voorbeeld van de artiest Danna Richards. De bedoeling is dat je geïnspireerd raakt om zelf een goede marketingstunt te bedenken.

De stunt
Zangeres en songwriter Danna Richards heeft een jaar lang elke dag een nummer op Youtube geplaatst. Door steeds meer volgers te krijgen groeide het aantal views per video. Uiteindelijk heeft dit ervoor gezorgd dat ze in totaal meer dan 1,2 miljoen views heeft.

Hoe kun je meer dan 365 nummers op youtube zetten zodat mensen ze makkelijk terug kunnen vinden?
Dana Richards heeft alle muziek gecategoriseerd in een interactieve video. Door de onderstaande video kun je makkelijk door haar muziek collectie heengaan. Probeer het zelf:

Interactieve video
Je hebt als artiest de kans om zelf  interactieve videos te maken. De mogelijkheden die je hiermee hebt zijn groot. Je kunt zelf een onderscheid maken op je kanaal tussen live-shows, videoblogs, videoclips en fan videos.

Heb jij weleens een interactieve video gemaakt? Wil jij een interactieve video maken? Laat dan een reactie achter met jouw idee of een link naar jouw video.

Advertenties