Hoe krijg je likes op Facebook #2

Posted on 25 juli 2012

1


Eerder schreef ik al een artikel over het krijgen van likes op Facebook. Aangezien veel mensen dit interessant vinden en op zoek zijn naar meer manieren heb ik besloten er een vervolg op te schrijven. Dit is de aanvulling op het krijgen van likes op Facebook deel 1.

Tip 1: Vragen om likes.
Eerst vroeg ik mijn vrienden op Facebook om mijn band te “like’n”. Ik zette dan een link in mijn oproep maar kreeg vaak meer likes op de oproep zelf in plaats van op de pagina.

Daarvoor is dit handig trucje. Tag je pagina, typ @naam van jouw pagina, in het bericht, op die manier kunnen mensen met hun muis erboven hangen en dan komt vanzelf het schermpje om jou pagina direct te like’n.

Tip 2: Prijsvragen.
De laatste tijd zie ik steeds meer prijsvragen voorbij komen zoals: “Like Wagner Pizza en maak kans op kaartjes voor de Zwarte Cross”. Wanneer iemand een pagina op “Vind ik leuk” klikt deelt hij dit vaak ook op zijn prikbord zodat al zijn vrienden de prijsvraag ook te zien krijgen. Dit kun je natuurlijk ook voor concerten, kunst tentoonstellingen of theater/dans voorstellingen gebruiken.

Verloot bijvoorbeeld een cd, kunstwerk of kaartjes voor een voorstelling

Tip 3: Gebruik Facebook als pagina.
Je kunt rechtsboven in kiezen om Facebook te gebruiken als pagina. Doe dit en reageer inhoudelijk op andere relevante Facebook pagina’s. Op deze manier zullen fans van die pagina’s ook bij jou pagina terecht komen.

Delen, delen, delen!
Als je dit artikel interessant vond raad ik je ook aan deel 1 te lezen met nog meer tips:
Tips voor het krijgen van likes op Facebook.
En dit artikel over het krijgen van reacties op je Facebook pagina zodat je al je likers betrekt:
Hoe krijg ik meer reacties op Facebook?

Het belangrijkste in de social-media wereld is het delen van leuke en interessante artikelen, filmpjes en muziek. Wil je nog een vervolg op dit artikel met nog meer tips? Deel dit artikel dan met je vrienden via Facebook en volg mijn Facebook pagina: https://www.facebook.com/cultuurmarketing

Vragen zijn altijd welkom!

vriendelijke groet,
Mark Grasmayer

