Kunstpromotie

Posted on 7 februari 2012

5


In eerdere blogs kon je lezen hoe verschillende bands aan hun succes kwamen. Vandaag kun je lezen hoe Roel Hofman, een society kunstenaar,  aan succes kwam. Waarom Roel Hofman? Typ op Google in ‘kunstenaar’; hij behoort tot de top drie zoekresultaten. Hij vormt een goed voorbeeld voor het promoten van kunst.

Duidelijke image
Wanneer je op zijn site terecht komt, zie je meteen dat hij een sterk imago heeft opgebouwd.  Zo valt hij meteen op door zijn witte kleding bij evenementen. Je kunt niet om Roel Hofman heen. Hij begon met het dragen van witte kleding omdat het hem een fijn gevoel gaf en later ontdekte hij dat de kleding voor herkenning zorgde.

Evenementen zijn overigens een belangrijk deel van zijn promotie. Zo gaat hij op de foto met bekende mensen die hij gesproken heeft tijdens de Miljonair Fair in Kortrijk. Hierdoor onthouden deze mensen Roel Hofman en zijn ze eerder geneigd hem aan te spreken. Als een gevolg hiervan kwam Roel onder andere in het tijdschrift Privé te staan.

Een hele handige tip is: ‘ga met mensen waarmee je gesproken hebt op de foto en zorg dat zij de foto ook krijgen!’ Zo word je onthouden, bovendien zul je eerder gezien worden als professional wanneer je met bekende mensen op de foto staat. Het is dus zien en gezien worden!

Werk weggeven betekend aandacht ontvangen
Een andere reden voor de vele aandacht die Roel Hofman krijgt, is dat hij op een slimme manier stukken van zijn werk weggeeft. Door een aantal schilderijen gratis weg te geven aan bekende Nederlanders kwam hij bij het programma Glitter Glamour Gordon (rtl4) en in de tijdschriften Story, Top Nautic, Beaumonde en Miljonair.

Kunst, muziek en goede doelen draaien allemaal om gevoel
Het kan goed zijn om je werk zowel weg te geven aan bekende mensen als aan liefdadigheidsinstellingen. Door een schilderij te laten veilen voor het Rode Kruis, kwam Roel Hofman op tv bij Koffietijd. Met dit soort acties komt er dus vaak veel aandacht voor jou en natuurlijk ook voor het goede doel.

Deel het succes
Vond je deze blog interessant? Deel deze blog dan met je vrienden. Hierdoor ben ik gemotiveerd meer te schrijven over dit onderwerp.

Ook vind ik het leuk om te weten hoe jij bezig bent met kunstpromotie en wat jij vindt van het onderwerp kunst promotie, deel je verhaal in een reactie.

vriendelijke groet,
Mark Grasmayer

Advertenties