Begin nu.

Posted on 19 januari 2012

0


Hoe moet ik beginnen met muziek? Hoe kan ik mijn muziek promoten? Hoe krijg ik een partner? Waar kan ik leren schilderen? Kan ik leren koken? Hoe kan ik beter leren rappen? Waar vind ik muzikanten?
Dit zijn een aantal voorbeelden van mensen die twijfelen. Eigenlijk weet je het antwoord op de vraag al, je bent alleen bang om te beginnen. De tip voor deze week is begin nu. Weet je het antwoord op je vraag niet dan heb ik nog een site voor je, via deze site vind je bijna alle antwoorden op al je vragen.
SITE MET ALLE ANTWOORDEN

 Heb jij de tijd om te twijfelen?
Stop met twijfelen. Begin nu. Veel mensen stellen keuzes of werk uit, dit is zonde van je tijd. Zelf wilde ik al vanaf mijn geboorte gitaar spelen. Op mijn 17e vertelde ik dat aan een vriend en vertelde dat het jammer was dat ik nu al te oud ervoor was. Toen zei hij het volgende tegen mij; “Je kunt nu nog beginnen, dan kun je al goed zijn als je 25 bent. Of je begint niet, luistert muziek op je 90ste verjaardag en dan heb je spijt dat je nooit begonnen bent.”

Op mijn 18e ben ik begonnen met gitaar spelen en nu draait mijn hele leven rond muziek, het is mijn hobby, opleiding en werk. Dit is een mooi voorbeeld om te laten zien dat je niet bang moet zijn dat je iets niet kunt leren. Misschien kun je het namelijk niet leren, maar je kunt het altijd proberen. Was ik niet begonnen, dan werkte ik waarschijnlijk tot mijn 80ste op kantoor.

Mark op 40 jarige leeftijd als hij nog langer getwijfeld had.

Begin met makkelijke dingen
Het begint met makkelijke dingen, vraagt iemand of jij even wil helpen met afwassen, doe dit zonder te klagen. Op deze manier vinden mensen je aardig en dat is goed voor je imago. Als jij mensen helpt, helpen mensen jou ook eerder.

Geef je een dans voorstelling op de verjaardag feest van een vriend, een vriend die een opleiding volgt tot boekhouder, dan is de kans groot dat hij je ook wel even wil helpen met het invullen van jouw belasting formulieren.

Niet beginnen is de grootste reden voor on-succes
De grootste reden dat dingen in je leven niet lukken is het niet beginnen aan dingen. Planning is hierin erg belangrijk. Maak een to-do lijstje voor jezelf en probeer zo snel mogelijk alles van je lijst te kunnen strepen. Dit is eerst vervelend omdat je een grote lijst krijgt maar zo creëer je een overzicht waardoor je alles veel sneller kan uitvoeren.

Als jij weet dat je iemand moet bellen, pak meteen je telefoon en bel de persoon op, wanneer je dit gedaan hebt kan je het meteen van je to-do lijstje afstrepen. En geloof mij, als je een paar dagen met je to-do lijstje bezig bent dan geeft het een kick om zo snel mogelijk dingen eraf te kunnen halen.

vriendelijke groet,
Mark Grasmayer

