Image building voor kunst

Posted on 11 januari 2012

3


Hoe anderen jou zien is gebaseerd op vier dingen namelijk op: Jou als persoon, je kunst, de plekken waar jij je werk laat zien en verkoopt en je marketing strategie. 

In mijn vorige blog ging het vooral over muziek, daarom zal ik deze keer vooral voorbeelden geven voor beeldende kunst. Het is ook deze keer voor iedereen te gebruiken. Dus pak een pen en papier, of plak deze tekst in een text bestand en beantwoord ze voor jezelf.

Jezelf presenteren
Spreek je veel met gebaren?
Praat je op een aardige manier over collega’s?
Post je blogs/foto’s van andere kunstenaars?
Kom je afspraken en deadlines na?
Ben je vriendelijk tegen kopers of geinteresseerden?
Kleed je jezelf alsof je kunst bij je past?
Laat je op je site en blog genoeg zien van jezelf?

Je kunstwerk
Is je kunstwerk opvallend?
Doe je bij elk stuk je best om het je beste stuk te maken?
Is de kwaliteit zo goed dat het niet na een paar maanden uit elkaar valt?
Vervoer je je kunstwerk op een veilige manier?
Is het kunstwerk dat je verkoopt op een bijzondere (en veillige) manier verpakt?

De locaties
Heb je meerdere locaties waar je kunst te zien/te koop is?
Heb je een eigen site en/of blog waar je kunst te zien/te koop is?
Heb je een facebook pagina waar je kunst te zien/te koop is?
Past de locatie waar je kunst hangt bij jou (zou je er zelf graag zijn)?
Laat je op je site en blog genoeg zien van de locaties waar je kunst te zien en/of te koop is?

Marketing strategie
Is je kunst altijd het belangrijkste deel van je marketing?
Hebben je visite kaartjes, postkaarten, briefhoofden, website en blog allemaal dezelfde layout en boodschap?

Alle vragen beantwoord?
Heb je alle vragen met ja beantwoord? Dan had je wel langere antwoorden op kunnen schrijven, maar het betekent wel dat je goed bezig bent. Heb je ergens nee geschreven, kijk dan nog eens goed naar de vraag en zorg dat je deze met ja kan beantwoorden.

Als je dit een interessant artikel vond wil ik vragen of je deze blog wil delen met alle kunstenaars die je kent, dit kan heel eenvoudig door hieronder op een deel knop te drukken (dit kan op facebook, twitter, wordpress, etc.).

vriendelijke groet,
Mark Grasmayer

Advertenties