EERSTE POST! WEES CREATIEF!

Posted on 24 november 2011

0


Op 23 november besloot ik mijn eerste post te plaatsen. Mijn doel: Elke week een blog plaatsen over cultuur marketing. Op deze manier hoop ik bands, artiesten, dj’s, kunstenaars en dansers te inspireren en motiveren om flink aan de slag te gaan met hun “product”.

Mijn eerste tip: Wees creatief. Zorg dat je marketing even creatief is als je product. Een mooi voorbeeld is de band Roamers Code.
Iedereen weet dat zendtijd op televisie duur is en de meeste beginnende bands hebben geen budget. Maar natuurlijk kun je zoals veel bands proberen een minuut te mogen spelen bij De Wereld Draait Door. Helaas is DWDD lastig te bereiken want daar sturen alle bands verzoeken naar toe, daarnaast is het niet een creatieve oplossing om in de aandacht te komen.

Roamers Code heeft het beter aangepakt, zij vonden het programma “Wat zou je doen met die poen” van SBS6. Dit programma geeft mensen de mogelijkheid dromen uit te voeren waarbij ze 10.000 euro nodig hebben.

10.000 euro, dat is een enorm bedrag voor een beginnende band en het lijkt mij dat iedere band wel iets creatiefs kan verzinnen met 10.000 euro. Zij bedachten dat ze het wereld record van “snelste band ter wereld” wilden zetten, de programma makers keurden het goed.

Wat betekende dit voor Roamers Code
Ze kregen 10.000 euro om het plan uit te voeren en kwamen 12 minuten lang op televisie.
Dat is nog niet alles, ze hebben ook het wereldrecord gevestigd voor “Snelste band ter wereld”.  Daardoor hebben ze meteen een verhaal gemaakt om hun band heen, zij zullen als ze verder komen bekend blijven als “de snelste band ter wereld”.

Nu moeten ze hierop  verder werken, maar zulke creatieve mensen komen er zeker wel!

Ik ben benieuwd naar reacties!

Like deze pagina op facebook dan hou ik je op de hoogte:
http://www.facebook.com/cultuurmarketing

vriendelijke groet,
Mark Grasmayer

Posted in: Muziek marketing